Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Mät runda.

Av 100 kilos Löparen - 17 november 2014 23:14

Idag körde jag ett avslappnat pass med syfte att mäta ut 1 km i min tränings park/ridpark/ sommar hagar. Jag gav mot ut i ett tunt små regn med två mobiler o nävarna. Med dessa skulle jag joggandes framgångsrikt mäta ut 1 km med två olika program.
47 minuter senare var jag inte ett dugg klokare då det skilde 400 m mellan mobilerna utmäta sträcka??
Att Det skall vara så svårt att mäta ut 1 km eller är det jag som är för pretentiös ?
Foten/fötterna kändes bra idag men det knakade väldigt i höger fotled den som jag vrickade.
Är inte så orolig då mina knän gjorde detsamma men slutade prata efter hand som km fortlöpte med veckorna.
När min dotter kom hem efter skolan så lånade jag hennes mobil och gick min utmäta sträcka och mätte med hennes mobil.
Tror jag vet nu hur lång 1 km är men får nog låna hennes mobil engång till imorgon och köra en kontroll sträcka.
Har bestämt mig att springa på veckodagarna för helgerna är så överfyllda med aktiviteter.
Blir då 5 dagars pass.
Vi får se hur det går.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 100 kilos Löparen - 24 mars 2015 12:38


Så kom jag äntligen på igår varför jag fått så ont i kors ryggen och i vänster lår! Hela vintern har jag tassat försiktigt med högre ben lyft och stegfrekvens eftersom det är väldigt svårt att springa snabbt med långt steg i hög snö och på blank is....

Av 100 kilos Löparen - 23 mars 2015 09:56

Mycket har hänt sedan jag skrev här sist. Har kört igenom ett Runnkeeper program och kör nu vidare med nästa. Har sprungit i snö storm , hög snö, trippat på is och klafsat igenom snö modd. Älgar har terroriserat min löp rutt och frustrationen har d...

Av 100 kilos Löparen - 13 december 2014 23:58

I morgon drar jag igång ett nytt tränings pass med hjälp av Runn Keeper. ...

Av 100 kilos Löparen - 5 december 2014 00:01


Så blev det ett bakslag. Har nog sprungit för hårt, för mycket, för längre, välj själv. Mina fötter har svullnat upp och pulserar. Känns inte så bra. Ännu en tjockis nackdel säkert. Vill springa men då svullnar fötterna så anklarna försvinner ...

Av 100 kilos Löparen - 3 december 2014 00:05


Ja man undrar ju vart den fina formen tog vägen som jag hade igår? Sovit bra och ätit bra och ändå var det trögare än på länge. Som inte det var nog så började den ny läkta sedan tidigare stukade fotleden smärta. Oj oj vila imorgon! I dag körde ...

Presentation


Är det ok att väga 100 kilo och kalla sig löpare?
Läs om vägen mot min dröm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards