Direktlänk till inlägg 1 december 2014

Vilat mig i form?

Av 100 kilos Löparen - 1 december 2014 23:23

Första löppasset efter helgens två vilodagar avlöpte med bra flyt. Laddade hem ett nytt Runn Keepers till min mobil och den var mycket roligare än den uråldriga i min gamla mobil. Denna tom pratade var femte minut.
Spännande!
På så sätt kunde jag öka mitt medel tempo idag eftersom appen berättade hur jag låg till var femte minut
Blev som en rolig utmaning.
Började med intervall på 2 min rask gång och 3 min jogg men avslutade med att springa längre sträckor så långt gå jag orkade och vila med 2 min rask gång där i mellan.
Prövade även i detta pass att linda bägge fötterna och inte bara höger foten.
Har de senaste passen haft smärta på vadens nedre insida på vänster ben och misstänkt att skon brister i stödet vid hål foten.
I dag ingen smärta!
Målet denna veckan: att genomför 5 löppass samt att skriva mitt mer tankar kring löp träningens för och nackdelar för mig.

Grattis älskade mor som fyller år idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 100 kilos Löparen - 24 mars 2015 12:38


Så kom jag äntligen på igår varför jag fått så ont i kors ryggen och i vänster lår! Hela vintern har jag tassat försiktigt med högre ben lyft och stegfrekvens eftersom det är väldigt svårt att springa snabbt med långt steg i hög snö och på blank is....

Av 100 kilos Löparen - 23 mars 2015 09:56

Mycket har hänt sedan jag skrev här sist. Har kört igenom ett Runnkeeper program och kör nu vidare med nästa. Har sprungit i snö storm , hög snö, trippat på is och klafsat igenom snö modd. Älgar har terroriserat min löp rutt och frustrationen har d...

Av 100 kilos Löparen - 13 december 2014 23:58

I morgon drar jag igång ett nytt tränings pass med hjälp av Runn Keeper. ...

Av 100 kilos Löparen - 5 december 2014 00:01


Så blev det ett bakslag. Har nog sprungit för hårt, för mycket, för längre, välj själv. Mina fötter har svullnat upp och pulserar. Känns inte så bra. Ännu en tjockis nackdel säkert. Vill springa men då svullnar fötterna så anklarna försvinner ...

Av 100 kilos Löparen - 3 december 2014 00:05


Ja man undrar ju vart den fina formen tog vägen som jag hade igår? Sovit bra och ätit bra och ändå var det trögare än på länge. Som inte det var nog så började den ny läkta sedan tidigare stukade fotleden smärta. Oj oj vila imorgon! I dag körde ...

Presentation


Är det ok att väga 100 kilo och kalla sig löpare?
Läs om vägen mot min dröm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards